Schouderpijn

Schouderpijn is een klacht die zeer diverse oorzaken kan hebben. De schouder is een gewricht dat in relatie staat tot de borstwervelkolom, de nek en de arm. Daarom is het zeer belangrijk bij schouderpijn een uitvoerig onderzoek te doen om de oorzaak van de klachten te achterhalen.

Er zijn diverse aandoeningen die geregeld voorkomen bij de schouder:

• slijmbeurs ontsteking
  • neer plastiek
  • schouder uit de kom
  • pees ontsteking

In het onderzoek bij schouderklachten kan een echo een waardevolle toevoeging zijn op het onderzoek. Bij Fysiokracht hebben wij een echo apparaat staan waarmee we opnames kunnen maken van bijvoorbeeld de slijmbeurs, de pezen of de spieren rondom de schouder. Zo kunnen we beoordelen of je last hebt van een slijmbeurs ontsteking van de schouder, een spierscheur of een beschadigde schouderpees.

Schouderpijn kan geleidelijk ontstaan, erin schieten met een beweging of post operatief zijn. Iedere patiënt vereist zijn eigen plan van aanpak. Daarom werken wij ook niet met gestandaardiseerde protocollen, maar proberen wij u op maat te helpen met gerichte en efficiënte interventies. Dit kan bijvoorbeeld met de Physioplux zijn, die wij veel gebruiken bij schouderpijn.

Ook zijn er specifieke sporten waarbij schouderpijn veel voorkomt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan pijn in de schouder bij volleybal, tennis of boksen. De belasting op de schouder is bij deze sporten erg hoog, waardoor blessures makkelijk kunnen ontstaan. Wil je meer weten over schouderpijn bij boksen? Klik dan hier.